КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІНОЗЕМНИХ МОВ У СИСТЕМІ
ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне,
семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація. Більшість
прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну перевірку окремих
параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно навчили, тематичне оцінювання
проводиться на основі поточного оцінювання й виставляється єдиний тематичний
бал. Під час виставлення тематичного бала результати перевірки робочих зошитів
не враховуються.
Семестрове оцінювання з іноземної мови проводиться один раз наприкінці
семестру за чотирма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння,
читання, письмо).
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
Аудіювання*
|
||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені
слова в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
|
2
|
Учень(учениця) розпізнає на слух найбільш поширені
словосполучення в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
|
|
3
|
Учень (учениця) розпізнає на слух окремі прості
непоширені речення й мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному
матеріалі в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) розпізнає на слух прості речення,
фрази та мовленнєві зразки, що звучать у нормальному темпі. В основному
розуміє зміст прослуханого тексту, в якому використаний знайомий мовний
матеріал
|
5
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі
|
|
6
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому
мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення
яких можна здогадатися
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які
містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися,
сприймає більшу частину необхідної інформації, подану у вигляді оціночних
суджень, опису, аргументації
|
8
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст стандартного
мовлення в межах тематики ситуативного мовлення яке може містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному
сприймає на слух експліцитно подану інформацію
|
|
9
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке
може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна
здогадатися, а також сприймає основний зміст повідомлень і фактичну
інформацію, подану в повідомленні
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке
може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна
здогадатись, а також основний зміст чітких повідомлень різного рівня
складності
|
11
|
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення, яке може
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися.
Уміє знаходити в інформаційних текстах з незнайомим матеріалом необхідну
інформацію, подану у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації
|
|
12
|
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення й основний
зміст повідомлень, сприймає на слух подану фактичну інформацію в повідомленні
|
|
* Обсяг тексту, рівень
складності, лексична та грамматична наповнюваність, тематика текстів
формуються вчителем відповідно до Програмових вимог, для кожного етапу
навчання та типу навчального закладу.
|
||
Читання*
|
||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) уміє розпізнавати та читати окремі
вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався
|
2
|
Учень (учениця) вміє розпізнавати та читати окремі
вивчені словосполучення на основі матеріалу, що вивчався
|
|
3
|
Учень(учениця) вміє розпізнавати та читати окремі
прості непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє читати вголос і про себе з
розумінням основного змісту тексти, побудовані на вивченому матеріалі. Уміє
частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за умови,
що в текстах використовується знайомий мовний матеріал
|
5
|
Учень (учениця) вміє читати вголос і про себе з
розумінням основного змісту тексти, які можуть містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє частково знаходити
необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за умови, що в
текстах використовується знайомий мовний матеріал
|
|
6
|
Учень/учениця вміє читати з повним розумінням
тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких
можна здогадатися. Уміє знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних
суджень, опису, аргументації за умови, що в текстах використовується знайомий
мовний матеріал
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє читати з повним розумінням
тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна
здогадатися; уміє знаходити потрібну інформацію в текстах інформативного
характеру
|
8
|
Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням
тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, знаходити й аналізувати
потрібну інформацію
|
|
9
|
Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням
тексти, використовуючи словник, знаходити потрібну інформацію, аналізувати її
та робити відповідні висновки
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) вміє читати з розумінням основного
змісту тексти, аналізує їх, розуміє прочитаний текст, установлюючи логічні
зв'язки всередині речення та між реченнями
|
11
|
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і
робить власні висновки, розуміє логічні зв'язки в рамках тексту та між його
окремими частинами
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і
робить висновки, порівнює отриману інформацію з власним досвідом. У повному
обсязі розуміє тему прочитаного тексту різного рівня складності
|
|
* Обсяг, тематика, характер
текстів для читання визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для
кожного етапу навчання та типу навчального закладу.
|
||
Говоріння*
|
||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені
слова, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає
фонематичні помилки
|
2
|
Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені
словосполучення, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні,
допускає фонематичні помилки
|
|
3
|
Учень (учениця) використовує в мовленні прості
непоширені речення з опорою на зразок, має труднощі у вирішенні поставленого
комунікативного завдання в ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні
помилки
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє в основному логічно розпочинати
та підтримувати бесіду, при цьому використовуючи обмежений словниковий запас
та елементарні граматичні структури. На запит співрозмовника дає елементарну
оціночну інформацію, відображаючи власну точку зору
|
5
|
Учень (учениця) уміє в основному логічно побудувати
невеличке монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи
незначні помилки при використанні лексичних одиниць. Усі звуки в потоці
мовлення вимовляються правильно
|
|
6
|
Учень (учениця) упевнено розпочинає, підтримує,
відновлює та закінчує розмову у відповідності з мовленнєвою ситуацією. Усі
звуки в потоці мовлення вимовляються правильно
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє зв'язно висловлюватись
відповідно до навчальної ситуації, малюнка, робити повідомлення з теми,
простими реченнями передавати зміст прочитаного, почутого або побаченого,
підтримувати бесіду, ставити запитання та відповідати на них
|
8
|
Учень (учениця) уміє логічно висловитись у межах
вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а також у зв'язку зі змістом
прочитаного, почутого або побаченого, висловлюючи власне ставлення до
предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки. Учень
в основному уміє у відповідності з комунікативним завданням використовувати
лексичні одиниці та граматичні структури, не допускає фонематичних помилок
|
|
9
|
Учень (учениця) уміє логічно висловлюватись у межах
вивчених тем, передавати основний зміст прочитаного, почутого або побаченого,
підтримувати бесіду, уживаючи розгорнуті репліки, у відповідності з
комунікативним завданням використовує лексичні одиниці та граматичні
структури, не допускає фонематичних помилок
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) уміє без підготовки висловлюватись і
вести бесіду
в межах вивчених тем, використовує граматичні
структури й лексичні одиниці у відповідності з комунікативним завданням, не
допускає фонематичних помилок
|
11
|
Учень (учениця) уміє логічно й у заданому обсязі
побудувати монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи
граматичні структури й лексичні одиниці у відповідності до комунікативного
завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє вільно висловлюватись і вести
бесіду в межах вивчених тем, гнучко та ефективно користуючись мовними та
мовленнєвими засобами
|
|
*Обсяг монологічного
висловлювання та кількість реплік у діалогічному мовленні, характер і
тематика, лексична та граматична наповнюваність визначаються вчителем
відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу.
|
Письмо*
Рівень навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
|
Грамотність
|
|
Припустима кількість орфографічних помилок
|
Припустима кількість лексичних, граматичних і
стилістичних помилок
|
|||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) уміє писати вивчені слова,
допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок
|
8
|
9
|
2
|
Учень (учениця) уміє писати вивчені словосполучення
|
6
|
9
|
|
3
|
Учень (учениця) уміє писати прості непоширені
речення відповідно до комунікативної задачі проте зміст повідомлення
недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативно насичений
|
6
|
8
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє написати листівку за зразком, проте
використовує обмежений запас лексики та граматичних структур, допускаючи
помилки, які ускладнюють розуміння тексту
|
6
|
6
|
5
|
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення
за зразком у межах вивченої теми, використовуючи обмежений набір засобів
логічного зв'язку при цьому відсутні з'єднувальні кліше, недостатня
різноманітність ужитих структур, моделей тощо
|
4-5
|
5
|
|
6
|
Учень (учениця) уміє написати коротке
повідомлення/лист за зразком у відповідності до поставленого комунікативного
завдання, при цьому вжито недостатню кількість з'єднувальних кліше та
посередня різноманітність ужитих структур, моделей тощо
|
4-5
|
5
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення
за вивченою темою за зразком у відповідності до заданої комунікативної
ситуації, допускаючи при цьому ряд помилок при використанні вивчених
граматичних структур. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у
роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітні структури,
моделі тощо
|
4
|
4
|
8
|
Учень (учениця) уміє без використання опори написати
повідомлення за вивченою темою, зробити нотатки, допускаючи ряд помилок при
використанні лексичних одиниць. Допущені помилки не порушують сприйняття
тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітні
структури, моделі тощо
|
3
|
3
|
|
9
|
Учень (учениця) уміє написати повідомлення на
запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи ряд орфографічних помилок,
які не ускладнюють розуміння інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти,
з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі тощо
|
3
|
2
|
|
10
|
Учень (учениця) уміє написати повідомлення,
висловлюючи власне ставлення до проблеми, написати особистого листа, при
цьому правильно використовуючи вивчені граматичні структури у відповідності
до комунікативного завдання, використовуючи достатню кількість ідіоматичних
зворотів, з'єднувальних кліше, моделей тощо
|
2
|
1
|
|
IV. Високий
|
11
|
Учень (учениця) уміє написати повідомлення,
правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках тем, пов'язаних з
повсякденним життям. Даються при наявності несуттєвих орфографічних, які не
порушують акту комунікації (британський або американський варіанти орфографії,
орфографічні помилки в географічних назвах тощо)
|
1-2
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє подати в письмовому вигляді
інформацію у відповідності з комунікативним завданням, висловлюючи власне
ставлення до проблеми, при цьому правильно використовуючи лексичні одиниці та
граматичні структури
|
|||
* Обсяг письмового повідомлення,
його тематика, структура, повнота розкриття змісту, лексична насиченість і
рівень граматичної компетентності, наповнюваність визначаються вчителем
відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального
закладу
|